Jaką kaszę jeść na diecie?

Podczas rozpoczynania diety często stajemy przed dylematem dotyczącym odpowiednich artykułów, które są istotnym elementem każdego jadłospisu. Powstają wówczas pytania: Czy kasza tuczy? Jaką kaszę powinniśmy wybrać, będąc na diecie? To produkt o dość dużej kaloryczności, jednak dobrze wybrana i spożywana w odpowiedniej ilości, nie powoduje wzrostu wagi.

Kasza na odchudzanie? Czemu nie!

Jest uboga w tłuszcze, ale za to bardzo bogata w węglowodany, a przecież to one odpowiadają głównie za ilość energii zawartej w produkcie. Jest doskonałym źródłem błonnika, który wspomaga pracę jelit i usuwa pozostałe toksyny z organizmu. Dzięki jego zawartości, mamy także większe uczucie sytości w żołądku. Błonnik pęcznieje, co za tym idzie, ogranicza nam pokusę podjadania pomiędzy posiłkami.

Nie zapominajmy jednak, że kasza to nie tylko błonnik. To także kopalnia licznych składników mineralnych. Jest źródłem żelaza, magnezu, potasu i wapnia. Jej bogactwo wspiera także obecność witamin, głównie należących do grupy B (tj. B1 znana jako tiamina, B2 – będąca ryboflawiną oraz B3 – niacynę i B9 – doskonale wszystkim znany kwas foliowy), oraz witaminę E, która jest tzw. witaminą młodości i płodności. Zobaczmy więc, jaka kasza będzie najlepsza na diecie.

Czy kasza ma wpływ natracenie kilogramów?

Produkty zbożowe powinny być podstawą codziennej diety, nie wyłączając z tego diety odchudzającej. Kasza posiada niski indeks glikemiczny (IG), dzięki czemu jest polecana również diabetykom. Warto pamiętać, że od każdej reguły są wyjątki – w tym przypadku jest nim kasza jaglana.

Błędem jest spożywanie jej razem z tłustym, mięsnym sosem, nierzadko zabielanym śmietaną. Zamiast tego, warto sięgnąć po warzywa gotowane na parze lub standardowo w wodzie, które w połączeniu z kaszą zadowolą nasze kubki smakowe.

Kasza jaglana a odchudzanie

Kasza jaglana to właściwie łuskane proso. Biorąc pod uwagę wartości odżywcze, porównuje się ją z kaszą gryczaną. Ubogie w skrobię ziarna dostarczają jednak do organizmu dużą ilość białka, witaminy z grupy B, oraz żelazo, miedź, krzem i witaminę E i A. Kasza jaglana odchudza jak i oczyszcza organizm z niechcianych toksyn. Jest lekkostrawna, dzięki czemu jej pozostałości nie zalegają w przewodzie pokarmowym.

W 100 gramach kaszy jaglanej jest około 350 kalorii, podobnie wypadają w tej kwestii inne rodzaje kaszy. Po jej spożyciu gwałtownie wzrasta poziom cukru we krwi ze względu na IG = 71. Dzięki zawartemu w niej krzemowi, który przyspiesza przemianę materii, warto dołączyć ją do diety odchudzającej, zachowując zdrowy rozsądek i umiar.

Która kasza jest najzdrowsza?

Na pierwszym miejscu podium w tej konkurencji stoi kasza gryczana. Posiada najwięcej witamin i soli mineralnych. Mimo dużej ilości węglowodanów jest uboga w tłuszcze. 100 gramów zawiera jedynie 92 kcal. Wybór tej kaszy umożliwia oczyszczenie organizmu z toksyn i wzmocnienie jelit. Pomaga także w walce z hemoroidami. Obniża poziom cholesterolu i wspomaga umiarkowanie skoków ciśnienia. Potencjalnie ma także działanie przeciwnowotworowe.

Kasza czy ryż – po co lepiej sięgnąć?

Ryż w porównaniu do kaszy posiada podobny indeks glikemiczny (ryż brązowy IG = 55, ryż biały IG = 70). Jest również doskonałym źródłem witaminy B. Podczas diety odchudzającej warto postawić na zróżnicowanie i zamiennie stosować te produkty, aby dostarczyć organizmowi niezbędne składniki, jednocześnie nie wprowadzając monotonności do naszej kuchni.

Zatem jaką kaszę jeść na diecie? Kierujmy się naszymi smakami i jedzmy ulubione produkty z umiarem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *