Jak poprawić rentowność siłowni i klubów fitness?
Branża fitness w czasie trwania pandemii COVID-19 została zmuszona do stagnacji i reorganizacji. Spowodowało to kryzys, który dotknął przedsiębiorstwa oraz pracowników działających w sektorze siłowni i centrów fitness.
Jak pandemii wpłynęła na branżę fitness?
Choć dla wielu uniemożliwiona została zorganizowana aktywność fizyczna podczas zajęć grupowych oraz na specjalistycznych sprzętach, wciąż podkreśla się rolę silnego układu odpornościowego. Ze względu na dobroczynny wpływ zdrowej diety oraz ćwiczeń, specjaliści z zakresu dietetyki i żywienia oraz treningów mogli świadczyć usługi na odległość. Wiele konsultacji oraz treningów mogło być prowadzonych za pośrednictwem transmisji na żywo. Umożliwiało to, pozostanie w kontakcie ze stałymi, lokalnymi klientami oraz pozwalało na rozszerzenie działalności na inne lokalizacje. Niektórzy trenerzy indywidualnie bądź w porozumieniu z siłownią tworzyli również nagrania zawierające plany treningowe wraz z poprawnie odbytymi ćwiczeniami. Była to wyjątkowo wygodna opcja dla osób pracujących z domu i mających trudności z wygospodarowaniem czasu o określonej godzinie. Tego rodzaju pakiety treningowe pozwalały zachować elastyczność zarówno klientom, jak i usługodawcom. Rozwiązania te pomogły jednak jedynie chwilowo i wielu firm nie uchroniły od konieczności zakończenia działalności. Siłownie oraz kluby fitness po 15 miesiącach ograniczeń wznawiają prace. Ponowne odbudowanie runku fitness wymaga jednak wielu zmian, szczególnie na poziomie indywidualnym. Wiele firm zajmujących się aktywnością fizyczną i zdrowym trybem życia, musi szukać dodatkowych, alternatywnych źródeł przychodu.
Rozszerzenie oferty sposobem na większy przychód
Branża fitness po miesiącach zamknięcia zachęca do swoich usług na wiele sposobów. Do zakresu oferowanych usług dodawane są konsultacje prozdrowotne. Dzięki temu klient może w jednym miejscu skorzystać z porady fizjoterapeuty oraz dietetyka. W połączeniu z doświadczeniem i wiedzą profesjonalnych trenerów, kompletność oferowanych usług pozytywnie wpływa na przywiązanie konsumenta do marki. Dodatkową korzyścią jest wzrost przychodów. Specjaliści z zakresu żywienia mogą współpracować z trenerami personalnymi podczas komponowania planu treningowego i żywieniowego. Dzięki czemu usługa pełnego zadbania o zdrowy organizm będzie efektywniejsza i szybciej przyniesie pożądane korzyści. Usługami poszerzającymi ofertę siłowni oraz pozytywnie wpływającymi na przychody są również zorganizowane i atrakcyjne wydarzenia. W zależności od profilu działalności mogą to być warsztaty jogi w pięknych okolicznościach przyrody bądź survivalowy wyjazd w góry. W połączeniu z zaplanowanymi treningami, dodatkowymi atrakcjami oraz pozytywną atmosferą, tego rodzaju aktywność poprawi zarówno wizerunek, jak i rentowność siłowni. Działaniem na mniejszą skalę są pojedyncze pokazy i wspólne treningi, mające na celu zaangażowanie stałych uczestników oraz pozyskanie nowych. Doraźnym, lecz skutecznym rozwiązaniem jest również wprowadzenie kilkudniowego, płatnego okresu próbnego dla potencjalnych klientów.
Automat vendingowy – ciekawy sposób na usprawnienie sprzedaży
Jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie przychodów jest wprowadzenie działu sprzedaży. W przypadku branży fitness najlepszym rozwiązaniem są punkty oferujące odzież sportową, drobne dodatki takie jak opaski, słuchawki oraz zdrowe przekąski. W klasycznym systemie wymaga to jednak zwiększenia zatrudnienia, a tym samym generuje większe koszty. Jeśli celem jest poprawa rentowności oraz zwiększenie atrakcyjności danego centrum fitness, warto zainteresować się automatami vendingowymi. Nie wymagają one stałej obsługi i mogą działać całodobowo. Dostępny za ich pośrednictwem asortyment jest nieograniczony. Bez problemu można zaopatrzyć je w niezbędne gadżety, takie jak ręczniki, opaski, gumki do włosów bądź rękawiczki. Dzięki sprawnemu systemowy, klienci w kilka chwil mogą kupić potrzebne drobiazgi. Automaty te mogą również służyć do sprzedaży zdrowych przekąsek i napojów. Dla zwiększenia rozpoznawalności marki niskim nakładem środków można do oferowanych produktów dodać gadżety reklamowe. Dzięki ręcznikom bądź opaskom zawierającym logo siłowni zyska ona na popularności.
Uzupełnianie automatów vendingowych jest proste i nie zabiera wiele czasu. Dodatkowe niezbędne czynności to jedynie odświeżanie wnętrza oraz kontrolowanie znajdujących się we wnętrzu produktów. Wdrożenie tego typu usług przynosi również wiele korzyści z perspektywy klienta. Może bez problemu i zbędnego stresu kupić zdrową przekąskę bądź wodę i nie tracąc czasu wrócić do treningu.
Czas pandemii oraz następujące po nim miesiące są trudnym okresem dla branży fitness. Siłownie oraz centra sportowe zmuszone zostały do ograniczenia swojej działalności na wiele miesięcy. Obecnie jednak warto wdrożyć innowacyjne rozwiązania, pozwalające wyróżnić się na tle odmrażającej się konkurencji. Pozwoli to odzyskać pozycję rynkową oraz zachować zadowalający poziom przychodów.