10 pomysłów na zdrowe śniadanie do szkoły i pracy

Pomysł na zdrowe śniadanie stanowi ogromne wyzwanie dla rodziców, których dzieci nie przepadają za warzywami i owocami. Wiemy, że najmłodsze pociechy jedzą oczami, dlatego też każde danie musi być kolorowe i odpowiednio przygotowane. Skoro wymarzone pudełko śniadaniowe zostało już kupione, to warto wypełnić je specjałami, które pokochają wszyscy. Zobaczcie nasze propozycje na jedzonko, które sprawdzi się w każdym wieku! 

Pomysł na zdrowe śniadanie dla dzieci 

Szkoła wymusza na naszych najmłodszych odkrywcach wykorzystania mnóstwa energii, a także wiedzy. Podczas przerwy w zajęciach ważne jest, aby dzieci spożywały produkty bogate w witaminy i minerały, które korzystnie wpływają na rozwój kory mózgowej, a także na siłę fizyczną. Oto kilka pomysłów na zdrowe śniadanie: 

  • kanapki ze świeżymi produktami. Najlepszym i najszybszym rozwiązaniem są zwykłe kanapki z takimi warzywami jak: ogórek, pomidor, sałata czy papryka. Dobrymi dodatkami są także ser i szynka. Takie drugie śniadanie zapewnia dobór niezbędnych witamin, a przy tym zaspokaja wszystkie walory smakowe; 
  • batoniki owsiane z całą pewnością są najwygodniejszą formą do spożycia. Można kupić gotowe produkty, bądź przygotować je samodzielnie w domu. Nie zajmują dużo czasu i są lubiane przez dzieci w każdym wieku;
  • rogaliki francuskie na słodko czy słono także zdziałają cuda i podbiją serca najmłodszych. To świetne rozwiązanie dla niejadków. Dzięki samodzielnemu przygotowaniu dzieci chętniej skonsumują nowy posiłek; 
  • jogurt z musli to ciekawa propozycja dopasowana niemalże do każdego wieku. Idealny w smaku, o delikatnej konsystencji, będzie świetną ucztą w trakcie krótkiej przerwy;

Owoce na śniadanie? Czemu nie! 

Oprócz powyższych propozycji możesz skorzystać z darów natury, które znajdują się zaledwie na wyciągnięcie ręki. Tylko popatrz jak szybko i łatwo możesz rozwiązać problem drugiego śniadania.

  • zaproponuj dzieciom umyte, świeże owoce. Jabłko, banan, bądź truskawki są uwielbiane przez wszystkich i łatwo dostępne. Pozwalają na szybkie uzupełnienie energii, a także witamin. 
  • sałatka owocowa – jeśli Twoje pociechy nie przepadają za całymi owocami, to zapewnij im niesamowitą ucztę kolorów i przygotuj do szkoły sałatkę owocową. Wystarczą już trzy różne owoce, aby walory estetyczne przekonywały do zjedzenia tak ważnego posiłku;
  • smoothie, czyli zdrowe koktajle to także świetny sposób na zapewnienie odpowiedniej ilości witamin i minerałów dla wszystkich osób, które nie odczuwają głodu o poranku. 
  • suszone banany, a mówiąc językiem dzieci- chipsy bananowe to także idealny pomysł na zdrowe śniadanie. Dzięki swojej strukturze są świetne do jedzenia nawet w bardzo krótkim czasie 

Zdrowe śniadanie nie musi być nudne! 

Jak zdążyłeś zauważyć, każde zdrowe śniadanie wyróżnia się czymś niezwykłym. Powyższe pomysły to zaledwie wierzchołek góry lodowej, w której znajdują się szybkie, zdrowe posiłki, gwarantujące niesamowite doznania smakowe. 

Jeśli możemy doradzić Ci coś jeszcze to spróbuj zaproponować dzieciom, bądź sam zabierz do pracy wafle ryżowe. To świetna, zapychająca przekąska, która także dodaje energii. Jeśli nie przepadasz za smakiem samych wafli, udekoruj je warzywami, a staną się one idealnym dodatkiem codzienności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *